Kurser inom allmänlydad

Vardagslydnadskurs

I den här kursen ligger fokus på att lära dig och din hund de vardagliga färdigheter som alla behöver. Vi använder oss av positiva belöningar och målet är att utveckla en bra relation mellan dig och din hund. Kursen vänder sig till dig som har en hund som är minst 6 månader gammal.

Kursen bygger på teori, diskussioner och praktisk träning i olika miljöer. Vi kommer att vara på olika ställen ute i samhället förutom på Väsby Brukshundklubb. OBS att första tillfället är på klubben.

Vi kommer bl.a. att träna på kontakt, leka, sitt, ligg, stanna kvar, komma när vi ropar, gå fint i koppel mm. Vi kommer att prova på nosaktivering, som t.ex. spår och nosework. Helt enkelt en fortsättning på vad ni lärde er på valpkursen. Vi går även igenom lagar och regler vi hundägare bör känna till, samt informerar om SBKs hundsporter och aktiviteter utöver de ni kommer att få prova på.

Datum:
Mån 25/3 kl. 18:00-19:30
Mån 8/4 kl. 18:00-19:30
Mån 15/4 kl. 18:00-19:30
Mån 22/4 kl. 18:00-19:30
Lör 27/4 kl. 09:00-13:00
Mån 29/4 kl. 18:00-19:30

Instruktör: Björn Rosenberg & Anna Falck (SBK-certifierade valp- och allmänlydnadsinstruktörer). Hjälpinstruktörer: Elin Bergström och Anna Szymczak.

Pris: 1600 kr + medlemskap i Väsby BK.

Max antal deltagare: 10 st.
(Vi ser helst att det inte är mer än två familjemedlemmar per hund)

För att delta på den här kursen behöver du vara medlem i Väsby BK. Läs mer om medlemskapet här.

Välkommen med din anmälan!