Balansbollskurs fortsättning

Detta är en kurs för dig som gått balansbollskurs grund eller har motsvarande erfarenheter. I fortsättningskursen försvårar vi övningarna, utvecklar de grundövningar vi påbörjat samt tittar mer på olika träningsformer du kan utföra för att ge din hund variation och rätt förutsättningar för ett hållbart liv.

Om du tränar och tävlar i någon hundsport kommer vi teoretiskt se över vilka delar är extra viktigt att träna för din hund utifrån de utmaningar ni stöter på.

Kursen kommer gå igenom hur du kan träna din hund praktiskt med balansboll och andra redskap, samt teoretiskt hur du kan träna din hund på olika sätt inom kondition och styrka. För att få ut bästa möjliga resultat av kursen är det viktigt att du har grundkunskaper i balansboll samt tränar mellan varje kurstillfälle.

25/1 17:30-19:00
1/2 17:30-19:00
8/2 17:30-19:00
15/2 17:30-19:00

Instruktör: Anna Gillisdotter som är utbildad inom friskvård/balansbollsträning för hund inom Healthy dog academy, Sport Dog Academy samt Elins Friskvård. Anna har själv tre tollare som hon tränar och tävlar i olika hundsporter och vet vikten av förebyggande träning för hundar.

Pris: 1200 kr + medlemskap

Max antal deltagare: 6st, minst 4 st

För att gå kurs hos Väsby Brukshundklubb behöver du vara medlem i klubben. Läs mer om medlemskapet här.