Valp- och unghundskurs för blivande brukshundar

I samarbete med Vällingby BK är vi glada att kunna erbjuda en kurs för dig som är intresserad av bruks och har en hund som är 4-18 mån gammal.

Vårt mål är att ge deltagarna verktyg för att utbilda sin framtida brukshund i såväl lydnadsdelen som specialen samt ge förutsättningar att efter kurs fortsätta tillsammans som en träningsgrupp.

Kursen innehåller både teori och praktik i grundövningar inför bruksets lydnad såsom exempelvis stadga för en framtida stabil platsliggning, ta i övningar för snabba inkallningar och targetövningar inför framåtsändande. Kursen innehåller också grundövningar inför specialmomenten budföring, uppletande, sök, rapport, spår. Mellan de instruktörsledda kurstillfällena, ingår i kursen ett antal schemalagda träningstillfällen.

Vid sidan av praktiska kurs- och träningstillfällena har kursen en egen facebook-grupp där övningar delas och deltagarna har möjlighet att ställa frågor och diskutera hur träningen går.

Datum:
Lör 2/3 kl 13 - 15, Väsby BK (Kursstart med instruktör
Mån 4/3 kl 19 - 20.30, Väsby BK (Egen träning)
Mån 11/3 kl 19 - 20.30, Vällingby BK (Med instruktör)
Mån 18/3 kl 19 - 20.30, Vällingby BK (Egen träning)
Lör 23/3 kl 13 - 16, Plats meddelas senare (Med instruktör, skogsarbete)
Mån 8/4 kl 19 - 20.30, Väsby BK (Med instruktör)
Mån 15/4 kl 19 - 20.30, Väsby BK (Egen träning)
Mån 22/4 kl 19 - 20.30, Vällingby BK (Med instruktör)
Mån 29/4 kl 19 - 20.30, Vällingby BK (Egen träning)
Mån 27/5 kl 18.30 - 21, Plats meddelas senare (Kursavslutning skogsarbete, med instruktör)

Tillgång till bil krävs för att kunna ta sig till träningsplatserna samt för att förvara hunden i medan andra tränar.

Instruktör: Jessica Brissman och Emma Jansson

Pris: 2200 kr + medlemskap i antingen Väsby BK eller Vällingby BK

Max antal deltagare: 8 st

För att delta på den här kursen behöver du vara medlem i antingen Väsby BK eller Vällingby BK. Läs mer om medlemskapet här.