Rallylydnadskurser

Nybörjarkurs i rallylydnad

Med fokus på glädje och samarbete går vi igenom alla moment i nybörjarklass. Rallylydnad passar både dig som vill träna för tävling och för dig som vill få en bättre kontakt och vardagslydnad med din hund. Kursen innehåller både praktik och teori. Kursen passar alla hundar från ca 6 månader och vi jobbar med kopplade hundar.

Datum:
Tis 6/8 kl. 17.30-19.30
Tis 13/8 kl. 17.30-19.30
Tis 20/8 kl. 17.30-19.30
Tis 27/8 kl. 17.30-19.30

Instruktör:
Carola Juhlander, certifierad valp/allmänlydnad/rallylydnadsinstruktör via SBK. Nyligen avslutad instruktörsutbildning Bästa Starten med Maria och Siv. Har under många år hållit olika kurser främst på Väsby BK, men även kurser för rasklubbar och kompisgäng.
– Det roligaste med att hålla kurser är att möta förväntansfulla kursdeltagare och se hur de förvaltar verktygen de får, tränar, utvecklas och har kul tillsammans med sin hund.
– Min yngsta lagotto Rozzo, nyss fyllda två år, var valp när han böjade Bästa Starten-kursen del 1. Där la vi alla grunder och kunde börja tävla rallylydnad redan vid 10 månaders ålder. Idag är han svensk rallylydnadschampion och vi tävlar även nosework och klass 1 i lydnad. Har även lagotton Felix 14 år som pysslat med många olika sporter dock främst rallylydnad, avslutar Carola.

Pris: 1 600 kr + medlemskap i Väsby BK.

Medlemskap
För att gå kurs hos Väsby BK behöver du vara medlem i klubben. Läs mer om medlemskapet här.

Välkommen med din anmälan!