Noseworkkurser

Nosework - fortsättningskurs och doftintro

Denna kurs vänder sig till dig som vill fortsätta med en superkul sysselsättning vare sig du vill tävla eller "bara" aktivera din hund.

Kursbeskrivning
På fortsättningskursen introducerar vi måldoften Eukalyptus, vi bygger vidare på de grunder som du och din hund fått med er från grundkursen. Vi tränar med en hund i taget, och tittar på varandra, och lär oss av att se våra olika hundar i arbete. Hundarna får då också möjlighet till vila mellan söken. För oss människor handlar NoseWork om att lära oss hur våra hundar söker, och att lita på dem. Vi behöver egentligen inte lära dem att söka, det kan de redan.

Förkunskap
Du ska ha gått en grundkurs i NoseWork. Hunden ska kunna vistas i bilen eller bur när den inte söker.

Hunden ska vara frisk och fullt vaccinerad enligt SKK:s och SBK:s regler - helst även kennelhosta. Tyvärr kan inga löptikar delta på denna kurs.

Utrustning
Fast halsband (ej stryp/halvstryp) eller sele och koppel. Hundens älsklingsgodis och en rolig leksak.

Mån 23/9 kl. 18:00-20:00
Mån 30/9 kl. 18:00-20:00
Mån 7/10 kl. 18:00-20:00
Mån 30/10 kl.18:00-20:00

Frågor kan ställas till: anna.falck@telia.com

Medlemskap
För att gå kurs hos Väsby BK behöver du vara medlem i klubben. Läs mer om medlemskapet här.