Landslagsuttagning i rallylydnad

24.08.2021

I helgen har det varit landslagsuttagning i rallylydnad. Det uttagna laget ska representera Sverige under Nordiska mästerskapen som går av stapeln i december på hemmaplan, närmare bestämt den 11-12 december i år på Stockholms Hundsportcentrum. Svensk rallylydnad visar upp den enorma bredd som vi har i vår sport, landslaget representeras av 7 olika raser, hur kul är inte det?! Landslaget i sin helhet: 1) Annika Malmros Borell med Ninja, labrador. 2) Monica Svensson med Skoj, Pudel mellan. 3) Lisa Grönstedt Vilhelmsson med Tam, Border collie. 4) Maja Holmström med Penny, Barbet. 5) Roffe Hägne med Messi, Dvärg schnauzer. 6) Reserv Åsa Skog med Czillah, Pumi. 7) Reserv Jessica Adler med Ture, Tollare. Landslagsledare: Linda Penttilä. Biträdande landslagsledare: Diana Huuki. Stort grattis och stort lycka till i NM!