Camilla & Öza i årets skydds-SM

24.08.2021

Camilla Berg heter jag och skall representera Väsby Bk på skydds SM 2021 i Jönköping med min snart 7-åriga Malinois Ullhedens Öza. Detta blir mitt 4:e skydds SM dock Özas första. Jag har tävlat både lydnads och agility SM tidigare men det är ett tag sedan. Jag är en ny gammal medlem i Väsby bk. Jag blev medlem 1986 och då aktiv hundungdom med en lapphund med namnet Fia. Senare köpte jag min första egna hund en Tervuren med namnet Ju-Do´s Alex och blev aktiv i den "stora" klubben. Förutom att träna och tävla är jag även bruksdomare. Tidigare var jag även lydadsdomare men det har jag lagt på hyllan då tiden inte räcker till.

Öza drabbades av en skada tidigare i sommras så vi har inte tränat sedan i början på juni. Målet med detta SM är att kunna fullfölja det utan att vara tvungen att bryta. Detta blir nog Özas sista skydds tävling. Det ska bli kul hur som helst att äntligen få tävla ett SM igen och jag är nervös redan.